Tuning Sprint - Hrochův Týnec
12.09.2002 - [Akce a srazy]
Soutěž o nejrychlejší kárky ve vyhlášených kategoriích a nejlepší tuningovou úpravu, tak to byl sobotní den v Hrochově Týnci. Zvuky burácejících motorů a taneční muziky dávali všemu tu správnou atmosféru...
|
|
Sobotního dne vyrazila do Hrochova Týnce spousta upravených kárek. Start se sice poněkud protáhl, ale nebylo divu vzhledem k velké účasti. Na startovní čáru se postavilo téměř 80 soutěžících. Další velice pěkné nezávodící tuningy a ostatní kárky, byly rozmístěny na trávníky před tratí.
Rozestavit auta tak, aby se mohla řadit na start podle jednotlivých kategorií nebylo nikterak jednoduché, ale zdařilo se:-). Typoval jsem kárky, které by mohli zaujmout první místa v absolutním pořadí.
Bude to Subaru Audi nebo Porsche?
První kolo rozjížděk v jednotlivých kategoríích se jezdilo jednotlivě. V následujících kolech pak již nastoupili dvojice. U startu jsem si všiml jednoho nešvaru, který patří spíše na křižovatky, než na startovní čáru. Týkalo se to převážně strojů v nejvyšší výkonové kategorii. Mám na mysli jízdu na žlutou. Někteří závodníci ji brali místo připravit jako start, takže se v následných sprint podnicích v Týnci dočkáme možná jen dvoubarevného semaforu.
V nejnižší třídě excelovaly upravené Škodovky. Nechyběl ani ostřílený team Chotěbořských ladičů.
V kategorii do 1.4 se nově představili i Suzuki Swift Gti. Přestože tito japonci disponují výkonem 100koní, Škodovky potvrdily svoje kvality a s přehledem to sériovým Gtíčkám natřely. Zajímavé je, že některé časy v této kategorii byly lepší než u mnohých vozů o třídu výše. Svědčí to o velké spoustě úprav, které musíte provést chcete-li dostat maximální výkon z motoru s malým objemem.
Kategorie do dvou litrů patřila jednoznačně Hondám. Dvě Integry v podání Phoenixe a Twilita dokázaly obsadit přední pozice žebříčku. A s objemem 1.8 překonaly i kubatůry daleko větší.
Třída tentokrát do tří litrů. Pro prvenství si dojela Subaru Impreza GT vedená Alešem Kubíčkem. Hned za ní dorazilo BMW M3 s Robertem Bezouškou. V této třídě bylo skutečné spektrum světových značek japonské a německé produkce.
Největší klání se odehrálo v kubatůře nad tři litry. Přestože tradičně v této třídě nepatří účast zdaleka k největším. Rozdávala si to Audi turbo s Porsche 911. Byla zde sice partná velká nervozita zůčastněných. Již na počátku zmíněné starty na žlutou. V jedné rozjíždce vystartoval dřive pilot Porsche, aby mu to v zápětí v následující rozjížďce vrátil pilot Audi. Možná, kdyby se startovalo pomocí například dřevěné závory, myslím že by se soutěžící nakonec sešli:-).
Poslední vyhlášená kategorie diesel měla sobotního dopoledne skutečně velké obsazení. Na minulé akci zde startovali tuším tři kárky. Nyní jich už bylo 8, to je přírůstek o několik set procent:-). Uvidíme jaké to bude s účastí dieslů v následujících akcích. Je znát, že se stávají čím dál více oblíbenější pro svůj ekonomický provoz a zároveň výkonnost.
Závěrečná soutěž týkající se nejhezčího tuningového sprintera se poněkud posunula díky spoustě zůčastněných kárek na sprintech, ale rozhodně nezůstala v pozadí. Byla trošku smůla vzhledem k dalším pěkným tuningům, že se soutěže mohli zúčastnit jen sprintující kárky. Takže červené BMW, které jste jistě na fotografíích nepřehlédli, to nevyhrálo.
Díky této skutečnosti se náš výběr přeci jen dost zúžil. Dlouho jsme váhali kdo by měl být ten nejlepší. Volba padla asi na tří kárky a do nejužšího výběru se nakonec dostali dvě VW Corrada. Rosťa VR6 předvedl nová kola a xenonové světlomety z BMW a tím si získal naši velkou pozornost. Nicméně tuto cenu si již odnesl na předchozím sprintu, a přestože jeho kárku hodnotíme velice vysoko, nakonec jsme se rozhodli udělit cenu Vencovi s druhým Corradem. Bohužel díky zmíněnému protažení této závěrečné soutěže se Václav s Corradem jaksi vytratil, a tak tu máme pro něj výzvu, aby se ohlásil pořadatelům a cenu si dodatečně vyzvedl.
Koncem tohoto článku bych rád zhodnotil tuto akci. Přestože díky velké účasti kárek zde docházelo k nejrůznějším zdržením a občas byla znát i nervozita jinak na ostřílených pořadatelích z autoklubu Hrochova Týce. Vše ale nakonec dopadlo poměrně slušně.
Pravděpodobně v dalším klání se již dočkáte všech plnohodnotných tuningových soutěží. Nejen sprintů, ale také hodnocení muziky(něco pro hifíky), výfuků, burnoutů a co nás ještě napadne.
Úplně naposled poděkování pořadatelům za trpělivost, zúčastněným divákům a závodícím i nezávodícím tunerům za pěkné předvedení a dobré chování bez nějakých komplikací.
Vítězové třídy do 1400 cm3
Poř. |
Start.č. |
Jméno |
Typ vozidla |
kW |
hp |
obsah |
1.jízda |
2.jízda |
3.jízda |
Nejlepší čas |
1. |
117 |
Andruchovič Milan |
Škoda 1000 MB |
|
|
1300 |
17,53 |
17,50 |
16,72 |
16,72 |
2. |
102 |
Šimon Norbert |
Škoda 130 RS |
|
|
1300 |
17,91 |
18,09 |
16,81 |
16,81 |
3. |
107 |
Muller Michal |
Škoda 110 R |
|
|
1289 |
17,31 |
17,63 |
17,09 |
17,09 |
Vítězové třídy do 2000 cm3
Poř. |
Start.č. |
Jméno |
Typ vozidla |
kW |
hp |
obsah |
1.jízda |
2.jízda |
3.jízda |
Nejlepší čas |
1. |
207 |
Phoenix |
Honda Integra Type R |
|
|
1797 |
15,78 |
16,19 |
15,50 |
15,50 |
2. |
203 |
Franc Marek |
Colani GT Spider |
|
|
1500 |
15,62 |
15,56 |
15,59 |
15,56 |
3. |
201 |
Černý Pavel |
Honda Integra Type R |
|
210 |
1800 |
15,97 |
15,96 |
15,59 |
15,59 |
Vítězové třídy do 3000 cm3
Poř. |
Start.č. |
Jméno |
Typ vozidla |
kW |
hp |
obsah |
1.jízda |
2.jízda |
3.jízda |
Nejlepší čas |
1. |
309 |
Kubíček Aleš |
Subaru Impreza GT |
|
|
1994 |
14,06 |
13,85 |
13,85 |
13,85 |
2. |
313 |
Bezouška Robert |
BMW M3 E36 |
|
|
3000 |
14,96 |
14,81 |
14,13 |
14,13 |
3. |
312 |
Horák Martin |
Mazda RX7 |
|
|
1308 |
15,10 |
16,16 |
14,88 |
14,88 |
Vítězové třídy nad 3000 cm3
Poř. |
Start.č. |
Jméno |
Typ vozidla |
kW |
hp |
obsah |
1.jízda |
2.jízda |
3.jízda |
Nejlepší čas |
1. |
402 |
Vašek Petr |
Audi 80 Turbo |
|
|
2300 |
13,63 |
14,22 |
13,37 |
13,37 |
2. |
401 |
Dvořák Radek |
Porsche 911 |
|
|
3569 |
14,31 |
14,13 |
13,72 |
13,72 |
3. |
404 |
Hajro |
BMW |
|
|
3500 |
13,81 |
X |
14,00 |
13,81 |
Vítězové třídy diesel
Poř. |
Start.č. |
Jméno |
Typ vozidla |
kW |
hp |
obsah |
1.jízda |
2.jízda |
3.jízda |
Nejlepší čas |
1. |
503 |
Šimík Marek |
Ford Mondeo TDCi |
|
130 |
2000 |
17,06 |
17,38 |
16,16 |
16,16 |
2. |
509 |
Kokeš Martin |
BMW 3225 TD |
|
|
2496 |
17,06 |
17,38 |
16,44 |
16,44 |
3. |
502 |
Hercík Jan |
Octavia Tdi |
|
|
1890 |
17,16 |
16,75 |
17,41 |
19,75 |
Vítěz soutěže o nejlepší závodící tuning
Poř. |
Start.č. |
Jméno |
Typ vozidla |
kW |
hp |
obsah |
1. |
308 |
Venca |
VW Corrado |
|
|
2900 |
Vzkaz od pořadatelů pro Vencu!! Vzhledem k tomu, že odjel ze závodů dříve než došlo
k vyhlášení této soutěže, tak cena za toto první místo na něj čeká u pořadatelů.
Kontakt: Luďek Hrdlička tel: 0603/22 69 03
Kompletní výsledková listina ke stažení: zde
Galerie obrázků...
AleX & Ice & Pilot
|
|